Förlossningsberättelse & Tack!

Först vill jag bara säga tack för alla fina kommentarer vi fått :) dom värmer sååå i hjärtat!

Ska försöka sno ihop en liten förlossningsberättelse...

I fredags morse vakande jag och hade lite molande mensvärk, jag hade tid i skolan att göra mitt svenska nationella prov  och åkte dit och gjorde de... värkarna fortsatte och jag träffade Anneli och Filippa för en fika på stan började då klocka värkarna och kom fram till att dem kom var 10-15 minut.. Jag åkte hem och P var hemma och hade fått slutat tidigare vi kollade lite på tv och tog de lungt ringde till förlossningen då och sa att jag hade värkar var 10 minut,  men dom sa att jag skulle avvakta eftersom varken något vatten hade gått och jag hade inte haft någon blödning.. vid kl 18 kom Anneli,martin och filippa hit vi åt tacos och hade sedan myspys framför talang.. värkarna började då komma allt oftare det var ungefär 7 minut mellan, vi satt och klockade värkana på värktimer.se :) och lila filippa tog hand om mig så bra hihi..  kl 23 gick Anneli,martin och filippa hem och vi kom överäns om att om de skulle vara så att vi skulle åka in så skulle Martin skjutsa in oss..P och jag gick och la oss men hade så furktansvärt ont så kunde knappt ligga ner sprang runt i lägenheten och gick på toaletten och såg då att jag hade fått en liten blödning, väkte då P som precis hade somnat och sa att jag hade fått en blödning. så vi  ringde då till förlossningen och dom sa att vi skulle komma upp för en koll..  kl 00.05 var vi uppe på förlossningen och jag fick ligga med Ctg kruva i 1 timma värkarna va riktigt jobbiga då.. efter de kom en barnmorska och kollade hur mkt öppen jag va och hon konstaterade att jag redan va 9cm öppen att jag hade kämpat på bra hemma :D .. tog mig då en varm dusch sen förflyttade vi oss till en förlossningssal och jag gjorde de bekävmt för mig och bad bm koppla in lustgasen.. efter ungefär 1 timma kom krystvärkarna och jag tog i och tog i och efter 3 timmars krystande var jag rejält trött och va på väg att ge upp.. bm satte då i värkstimulerande dropp men orkade ännu inte hela vägen.. vid kl 05.00 fick bm väldigt brottom och de kom in 4 st bm till de började prata om sugklocka och jag började stört böla och ville hem.. de satte på sugklockan på bebis huvud och sa nästa värk tar du i för kung och fosterland.. ja tog i utav bara helvete men ingen bebis kom efter andra draget med sugklockan kl 05.14 var hon ute, världens finaste välskapta lilla flicka :) tårarna sprutade och både P och jag var överlyckliga!!

måste tillägga en väldigt viktig grej, jag klarade att detta utan någon som hällst bedövning :) lustgasen bm kopplade in kom aldrig till användning..jag körde profilax de funkade super bra :)


Kommentarer
Postat av: Elin Keil

Jag bara ryser! Vill också :)

2009-05-14 @ 17:58:32
Postat av: Anneli

Åh, vad rörd jag blir av att läsa detta! Hoppas det går lika snabbt för mej denna gång.. Ses snart älskade vän/kusin!

2009-05-14 @ 19:05:40
URL: http://annie87.blogg.se/
Postat av: Karin

Det var starkt gjort att du klarade dig utan bedövning. Jag klarade mig också utan och körde profylax istället :) Jag fick också en liten blödning innan jag åkte tillbaka till mitt rum på förlossningen.

2009-05-17 @ 14:00:56
URL: http://thelmasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0