Jobbig dag :(



Idag var de famors begravning. Det var tungt, riktigt tungt  Tårarna tog aldrig slut  :( . Men de var vackert så himmla fint. känndes skönt att få säga adjö till henne.

denna pslam spelade de på begravningen, den fick mig verkligen att få
 rysningar i hela kroppen. den är så vacker.

Blott en dag!

Blott en dag, ett ögonblick i sänder,
vilken tröst vad än som kommer på!
Allt ju vilar i min Faders händer,
skulle jag, som barn, väl ängslas då?
Han som bär för mig en Faders hjärta,
giver ju åt varje nyfödd dag
dess beskärda del av fröjd och smärta,
möda, vila och behag.

Själv han är mig alla dagar nära,
för var särskild tid med särskild nåd.
Varje dags bekymmer vill han bära,
han som heter både Kraft och Råd.
Att sin dyra egendom bevara,
denna omsorg har han lagt på sig.
"Som din dag, så skall din kraft ock vara,"
detta löfte gav han mig.

Hjälp mig då att vila tryggt och stilla
blott vid dina löften, Herre kär,
ej min tro och ej den tröst förspilla,
som i ordet mig förvarad är.
Hjälp mig, Herre, att vad helst mig händer,
taga ur din trogna fadershand
blott en dag, ett ögonblick i sänder,
tills jag nått det goda land.



Vill även ge en tanke åt min morbror johan. Hans begravning ägde rum idag också <3
Vila i frid, jag tänker på dig !


Denna mörka kalla november månad har vart hemsk :'(



Kommentarer
Postat av: svintoflickan

ååå vad fint du skrivit.den sången är såå fin.
klart vi måste träffas.vi får ordna nån mysig dag eller kväll att ses !! själkklart.

har din morbror dött också nu..vad jobbigt.
stackare vad mycke tankar för dig.

nu har vi en slappa dag här o mannen är o köper mat i stan.gott.

stor kram

2007-12-01 @ 14:27:15
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: svintoflickan

men vännen vad jobbigt.både morbror o farmor...
de som är nog sorg med en.tänker verkligen på dej vännen.
visst är de skönt sitta slappa med familjen..men förstår du saknar pontus..de är ju långt bort...men skönt han är ledig lite då å då.åker du natttåg om du åker o hälsar på?
nu ska jag sova.
ta hand om dej söta kusin.
stoooor kram

2007-12-01 @ 23:26:59
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Sofie

Beklagar sorgen! Be strong girl!

2008-01-06 @ 16:32:40
Postat av: svintoflickan

vart har du tagit vägen vännen..
nu får du allt uppdatera bloggen lite..blir så sorgsen annars.
ska du jobba häråt snart.
kramis

2008-01-14 @ 15:49:21
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0